حجاب، عفاف ، رفتار
حجاب، عفاف ، رفتار

شیخ انصاری در کتاب مکاسبات خود نقل  فرموده حدیثی که ترجمه آن این است که امیر المومنین علی (ع) فرمودند:

بیلی در دست داشتم و در بعضی از باغهای فدک کار می کردم که ناگاه چشمم به صورت زنی افتاد . گمان کردم که او دختر عامر است و از همه زنهای قریش با جمال تر بود . گفت : ای پسر ابوطالب دلت می خواهد مرا تزویج کنی تا تو را از این بیل زدن مستغنی گردانم و بنمایم به تو خزینه های زمین را که برای تو  و اولاد تو باشد ؟

گفتم تو کیستی تا تو را از خانواده  تو تزویج نمایم؟

فقالت انا الدنیا گفت: من دنیا  - گفتم: برو و شوهر دگر پیدا کن .پس رو کردم به بیل خود گفتم : لقد خابمن غرته دنیا دنیه و ما هی ان غرت قرونا بنائل  : زیانکار شد هر که دنیای فانی او را فریب داد ...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:,ساعت1:39توسط زهرا | |